Opening a Bottle

flaschenpost blog 01This is bottle number 41. I made it a couple of weeks ago, and as time passed, I got doubts about whether the artwork contained in the bottle could withstand the wait until someone finds the bottle. Actually, I was doubtful whether it is still alright as it sits on my shelf. – I am currently remaking the poem in there into a different book, and solving the same problem again, deepened my worries. – So I decided to open the bottle, and remake it.

Das da oben ist Falsche Nummer 41. Ich habe sie schon vor einigen Wochen gemacht. Über die Zeit bin ich ein wenig ins zweifeln gekommen, ob das Stück Kunst, das da drinnen ist, wirklich so für eine Flaschenpost geeignet ist.
Den gleichen Inhalt bereite ich gerade nochmal für ein Buch auf, und da wurden meine Zweifel, ob meine Lösung hier wirklich gut ist, noch verschäft. Also habe ich ich kurzerhand entschlossen, die Flasche zu öffnen.

flaschenpost blog 02I found it an interesting experiment to open one of my bottles. I found it rather hard to get the wax soaked cloth off the bottle, and disliked that the wax was getting everywhere. But once I had done that, the rest was easy.
It turned out it was indeed not the best choice of materials: They came apart when I lifted them out of the bottle. So now I am going to remake it. – I’ll let you know how it went, once I am done.

Ich fand’ es ein interessantes Experiment, mal eine meiner Flaschen zu öffnen. Es war überraschend schwierig, die Decke mit dem gewachsten Tuch herunterzubekommen. Aber als das einmal geschafft war, war der Rest einfach.
Meine Befürchtung hatte sich übrigens als berechtigt herausgestellt. Ich werde das nun also mit anderen Materialien nochmal machen. Ich lasse euch wissen, wie’s gelaufen ist, wenn es mehr zu sehen gibt.- Und dann wird es mal wieder Zeit, einige Flaschen irgendwo reinzuwerfen, aber der Sommer ist ja nicht mehr weit…

Advertisements

One thought on “Opening a Bottle

  1. Pingback: Bottle No. 42 Found | Das Flaschenpost Projekt

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s